Moja nowa pralka – Samsung ecobubble

Od ponad 9 lat jestem dumną właścicielką pralki, która nie zepsuła się ani razu.
Jest to pralka firmy Bosch, którą bardzo sobie chwaliłam. Był tylko jeden mały problem.
Pralkę kupowaliśmy w momencie, gdy liczba członków naszej rodziny wynosiła 3.
W związku z tym pralka miała ładowność aż 5 kg 🙂

Jeszcze kilka lat temu mi to nie przeszkadzało, ale w momencie gdy rodzina z 3 osobowej urosła do 5 osobowej zaczęłam narzekać.
Prałam praktycznie codziennie, czasami nawet 3 razy dziennie.
Zmiana pościeli, czy wypranie ręczników zawsze było na raty, bo bęben był zbyt mały.

Tym bardziej, że tak powiem kolokwialnie, szacun dla dotychczasowej pralki, że nie padła.
Nie ma się jednak co czarować i wiedziałam, że już niedługo dokończy żywota.
Odgłosy, które się z niej wydobywały nie napawały optymizmem. Do tego zbyt mały bęben i w końcu postanowiliśmy kupić nową 🙂

Wybór padł na produkt firmy Samsung, z technologią ecobubble.
Wybraliśmy model z dodatkową klapką w drzwiach, do wrzucania rzeczy w trakcie prania.

Wygląda ona tak:

Pralkę mam od 2 miesięcy i już kilka razy korzystałam z możliwości dołożenia rzeczy w trakcie prania. W tym przysłowiowej, zagubionej skarpetki 🙂
Czasem, gdy idę z praniem w misce, coś zgubię po drodze a znajduję wracając 🙂

Model, który wybraliśmy to Samsung Addwash WW80K5210UW.
Link do strony producenta Tutaj

Pralka ma ładowność 8 kg, co jest dla mnie wybawieniem 🙂
Teraz piorę przeważnie raz dziennie a czasami są dni, gdy nie muszę nic prać.
Wcześniej to się właściwie nie zdarzało.

Ma też duży wybór programów, co widać na pierwszym zdjęciu.
Dla mnie świetna jest funkcja aktywnej piany, którą możemy dodatkowo włączyć.
Pralka zanim uruchomi wybrany program zmiękcza plamy.
Wydłuża to cykl prania o 20 minut, ale dzięki temu ubrania są jeszcze czystsze.
Zawsze, gdy piorę strój do judo to jej używam 🙂
Mimo, że trenują w sali wyłożonej matami, to spodnie na kolanach są brudne.

Maksymalne wirowanie to 1200 obrotów. W starej pralce miałam 1000, ale po odwirowaniu ubrania były „poprzyklejane” do bębna. Jak otwierałam pralkę to bęben wydawał się pusty.
Teraz, przy 1200 obrotów, po zakończonym praniu ubrania są ładnie rozłożone w bębnie.

Kolejna mega ważna sprawa to zużycie wody. Wybraliśmy pralkę z klasą energetyczną A+++
Już choćby z tego powodu warto było wymienić sprzęt na nowy.
Rachunki za wodę spadły o prawie 1/3 !! Jestem w szoku.
Pralka zużywa baaaardzo mało wody.

Dla mojego męża ważne było żeby pralka, którą kupimy miała silnik indukcyjny.
Są to silniki bez szczotek, przez co mniej hałasują i mają mniejsze wibracje, a co za tym idzie są dużo trwalsze.
Możecie obejrzeć film na YouTube Tu

Jak dobrze wiecie mamy dzieci z alergią i kolejna ważna sprawa to dobrze wypłukane ubrania.
W tym modelu pralki, mogę sobie zażyczyć, żeby pralka zrobiła cykl 5 płukań 🙂

Na koniec jeszcze napiszę, co to jest ecobubble, które znajduje się w nazwie.
Technologia Ecobubble to skuteczne pranie w niskich temperaturach. Jak deklaruje producent, środek piorący zamieniany jest w pianę, która błyskawicznie wnika w brud i usuwa zabrudzenia.

Na koniec oczywiście cena pralki 🙂
Za nasz nowy nabytek zapłaciliśmy 2199 zł.
Można jeszcze dopłacić kilkaset złotych i mieć pralkę sterowaną przez smartphona, ale do tego już nie dałam się namówić 🙂 Wolałam trochę dopłacić i zamiast tego kupić parownicę, ale to już temat na osobny wpis.

Post, pomimo ewidentnego zachwalania produktu, nie był sponsorowany 😀

Skomentuj

